بعد از ۲۵ سال
حدود ۲۵ سال هست که شبهای چهارشنبهسوری حتی برای نماز مغرب در مسجد بیرون نرفتم؛ از بس بمب میترکوندن... امسال اولین سالی بود که هیچ خبر نبود و امنیت داشتیم و با خانواده رفتیم راهپیمایی شبانه... جالبه و تلخ!
يَا مَنْ فِی الْمَماتِ قُدْرَتُهُ
شبهای قدر امسال فرازی از دعای جوشن کبیر که بیشتر توجهم را جلب کرد، این قرار بود:
يَا مَنْ فِی الْمَماتِ قُدْرَتُهُ
ای کسی که بُروز قدرت تو در «مرگ» است.
امثال ترامپ و فرعونهای دیگر، اگر این عبارات را خوانده بودند، این همه به قدرتشان نمینازیدند! اگر خیلی قوی هستید از «مرگ» فرار کنید!
تاریخ تکرار میشود
چقدر زیبا گفتند که تاریخ تکرار میشود!
ما پیامبر (امام خمینی) را دیدیم.
ما علی (امام خامنهای) و زهرا (همسر ایشان) را دیدیم.
ما مجتبی را دیدیم...
ما عاشورا (گودال قتلگاه امام خامنهای و خانوادهاش) را دیدیم.
ما جنگ احزاب را دیدیم.
ما جنگ احد (و خیابانهایی که حکم تنگه را دارد) دیدیم.
ما ملائکه جنگ بدر را در بین مردم دیدیم.
ما شعب ابیطالب را دیدیم.
ما اصحاب فیل و پرندگان ابابیل را دیدیم.
ما قوم لوط را دیدیم.
ما هبوط آدم را هم دیدیم...
تأثیر مال حلال و حرام
هر روز که میگذرد بیشتر به تأثیر مال حلال و حرام در رفتار و عملکرد انسانها مطمئنتر میشوم. مالحلالخورده حتی اگر مدتی (بر اثر حمله شیطان) منحرف شود، باز توبه میکند و به مسیر حق برمیگردد و مالحرامخورده حتی اگر مدتی (احساساتی شود یا نعمت بزرگی به او برسد و به هر دلیل دیگری) در مسیر حق قرار گیرد، باز در نهایت از مسیر حق توبه میکند و به مسیر ضلالت خود برمیگردد...
و این همان حرف حسین است: بطونکم مُلئت من الحرام!
در دوران جدید انقلاب، رهبر و دولت باید زمینههای حرامخواری مردم را حذف کنند وگرنه هر روز زامبیهای یزیدی که سر حق و حقیقت را ببرند بیشتر خواهند شد... (وام روی وام، رشوه، خمس و زکات ندادن و...)
اگر قیامت نباشد
کسی که به قیامت اعتقاد ندارد، در راه عقیدهاش (هر چه که باشد) چه بکشد و چه کشته شود ضرر کرده است و کسی که به قیامت اعتقاد دارد، در راه عقیدهاش چه بکشد و چه کشته شود خوشبخت است.
و کسی که به قیامت اعتقاد دارد در جبهه اهل ایمان است...
بلوک در پایین سایت
بلوک کوتاهنوشت به پایین سایت منتقل شد تا نیمه بالای سایت مختص آفتابگردان باشد و نیمه پایین، برای من. دوست ندارم مشتریان آفتابگردان خیلی درگیر نوشتههای من شوند...
شعر بیست سال پیش علامه حسن زاده از دیدار حضرت آقا و پیش بینی محل شهادت، زمان، مکان و قاتلین او
شعر بیست سال پیش علامه حسن زاده آملی(ره) از دیدار حضرت آقا و پیشبینی محل شهادت، زمان، مکان و قاتلین او که بعد از بیست سال دکتر حاج اسماعیل منصوری پرده از آن برداشت. (منبع)
اگر درست باشه، خیلی عجیبه...
زنان زینبی
در این سه چهار شب راهپیمایی که هر شب شلوغتر از شب قبل بود، نظرم نسبت به مردم و بهویژه زنها تغییر کرد! بسیار پرشورتر و محکمتر از مردها هستند! اونها کفن به تن کردند که مردها نکردند!

نمیدونم آیا بین این مردم افرادی هستند که با فروارد پستهایی که نظام و رهبری رو تضعیف کرد، با لایکهاشون، با فالو کردن افرادی که با حرفهاشون باعث تضعیف نظام میشدن، با استفاده کردنشون از شبکههای اجتماعی و حتی با مخاطب ماهواره شدن باعث تصعیف نظام و این بلایا شدند؟ اگر باشه این نشون میده انسانها تأثیر این حرکات کوچیکشون رو نمیدونن وگرنه هرگز اون کار رو نمیکردن. نمیدونن هر بازدید بیشتر، هر لایک بیشتر، هر فروارد بیشتر از رسانهها و افرادی که «دشمن شعور انسانی» هستند یعنی شریک بودن در خون یکی از این جوانان مظلوم وطن و پاکانی مثل امام شهید انقلاب... (چه قتلها که در کارنامه ما در قیامت مشاهده بشه)
تاریخ ۱۰۰۰ سال بعد در مورد ما چه خواهد نوشت؟ جوانان و نوجوانان ایران در این برهه از تاریخ، در دام شبکههای اجتماعی دشمن و ماهوارهها افتادند و پشت نظام قدرتمندشون رو خالی کردند و ... شد آنچه شد.
البته که امید دارم این جنگ هم مثل دفاع مقدس که ایران رو ابرقدرت منطقه کرد، ابرقدرت جهانی کنه، إن شاء الله...
سالها بود در خانواده میگفتم ایران دوباره به حال و هوای دفاع مقدس نیاز داره تا همه به خودشون بیان و رابطهشون رو با خدا و معنویت بیشتر کنن و بالاخره اون شرایط پیش آمد.
۱۲ اسفند ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۳۰ پس از برگشت از راهپیمایی حماسی شبهای رمضان
آنچه مرا پیر کرد
در این مدت، فکر به یک چیز من رو پیر کرد: اینکه وظیفه من در این برهه از زمان چیست؟ پشت لانچر بودن یا پشت کامپیوتر بودن!؟
و این آیه مرا کشت:
لَّا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةًۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ﴿٩٥﴾
مؤمنان خانهنشین که زیاندیده نیستند با آن مجاهدانى که با مال و جان خود در راه خدا جهاد مىکنند یکسان نمىباشند. خداوند، کسانى را که با مال و جان خود جهاد مىکنند به درجهاى بر خانهنشینان مزیت بخشیده، و همه را خدا وعده [پاداش] نیکو داده، و[لى] مجاهدان را بر خانهنشینان به پاداشى بزرگ، برترى بخشیده است؛
ترفندهای روانشناسی اجتماعی در دست نااهلان
کتاب روانشناسی اجتماعی نوشته الیوت ارونسون نویسنده آمریکایی را تمام کردم. پس از ارائه ترفندهای مختلف برای تحت تأثیر قرار دادن اجتماع، در انتهای کتاب به نکته جالبی اشاره میکند: اگر این ترفندها توسط انسانهای بدکار بهکار گرفته شود، میتواند تأثیرات هولناکی داشته باشد؛ بنابراین باید به مردم جامعه درباره نحوه بهکارگیری این ترفندها آموزش کافی داده شود...
دقیقاً همون چیزی که به دست غربیهای بدکار افتاده و جوامع بشری کمتر از آن آگاه هستند. اگر کتاب را بخوانید یا گوش کنید متوجه میشوید...
حس و حال این روزها...
حس و حال کسانی رو دارم که خبر شهادت امام علی و امام حسین علیهما السلام رو شنیدند و حسرت خوردند که ای کاش کاری از دستشان برمیآمد... و چقدر این حس وحشتناک است...
فزتَ و رب الکعبه... قسم به خدای کعبه که رستگار شدی... راحت شدی از دست ما مردم قدرنشناس و مردم دنیای اپستینی...
۱۰ اسفند ۱۴۰۴، یک روز پس از شهادت دوستداشتنیترین فرد دنیا
آرزوهای یک پدر
یعنی میشه سبحان من هم مثل این سبحان یه روز اینطور بخونه و باباش اشک بریزه؟ و اینطور آرزو کنه؟
ممنون از کانال و برنامه محفل
آیات جدید قرآن!
فقط دعا کنید این دو سه سال باقیمانده از عذابی که خداوند به خاطر شکستن دل شهید رئیسی و انتخاب آقای پزشکیان بر ما نازل کرده به خیر بگذره... اگر قرآن بعد از ما نازل میشد شک ندارم که کلی آیه درباره این دوران در قرآن میداشتیم! شاید آیاتی با این مضامین(!):
و یاد کن در کتاب از مردم فارس. آن زمان که حاکمی ربانی بر آنها گماشتیم و آنها ناسپاسی کردند و تحقیرش کردند و دلها شکسته شد. بهناگه ما وی را از آنها گرفتیم و آن که را که آرزویش را داشتند بر آنها مسلط کردیم. آنگاه مردم دو شقه شدند و به جان هم افتادند و خونها ریخته شد و سرها بریده شد و نخوابیدند و بیدار نشدند مگر با «خوف». آری، ما آنها را با خوف دشمن عذاب کردیم و پس از قوت و پیروزی، ضعف و شکست را بر آنها چشاندیم... و آنگاه زن و مرد و پیر و جوان و کوچک و بزرگ آنها را به قمار طلا و ماشین و رمزارز و... سرگرم کردیم و محبتها از میانشان برفت و شد آنچه شد... باشد که عبرت گیرند آیندگان و البته که انسان، نادان و ناسپاس آفریده شد.
دعا برای افراد باسلیقه
هیچ کس به اندازه من انسانهای باسلیقه رو دعا نمیکنه.
وقتی میبینم یه نفر ماشین خوب سواره و تمیز نگه داشته شروع میکنم: خدایا چرخش براش بچرخه، خدایا این انسان لیاقت زیبایی رو داره، دل خرج کردن برای باسلیقه زندگیکردن رو هم داره، بهترش رو بهش بده. خدایا شهر و کشورمون رو با این ماشین زیبا کرد، تو زیبایی رو دوست داری، سیرت و صورتش رو زیبا کن. خدایا بر برکت مال حلالش بیفزا...
وقتی میبینم یه نفر باغ یا ویلا یا خونهش رو باسلیقه و زیبا ساخته، به همین صورت: خدایا این شخص باعث زیبایی این شهر و کشورمون شده، زیباترینها رو در دنیا و آخرت نصیبش کن، مالش رو حلال کن و بر برکت مال حلالش بیفزا و خلاصه کلی دعا... اگر مغازهای رو زیبا درست کرده باشه و چیدمانش رو زیبا کرده باشه یا شرکت یا شخصی که یک محصول زیبا و قرص تولید کرده که صد تا دعا توی دلم براش میکنم. حتی برای کسانی که برای زیبایی سایتشون وقت گذاشتن... مردها و زنهایی که آراسته هستن (و نه جلف و مزاحم دیگران و یا شلوار پاره میپوشن و فکر میکنن زیبا شدن!). افرادی که خوشبو هستن...
خدا زیباست و زیبایی رو دوست داره... و من فکر میکنم خدا هم به این نوع افراد با دید خاصی نگاه میکنه و انسانهای بیسلیقه که باعث زشتی محیط میشن رو فقیرتر و بدبختتر میکنه.
رابطه اقتصاد و اعتقادات!!
داشتم این کلیپ رو میدیدم (که شخص میگه من ۱۷ کشور رو گشتم، هیچ کجا ایران نمیشه... فقط ایرانه که برق مفت، گاز مفت، بنزین و گازوئیل مفت...) داشتم حال خوبی پیدا میکردم که بلافاصله پیامک قبض گاز آمد! چند؟ ۱۴ میلیون تومان! باورم نمیشد! مدتی در کما بودم! کمی در اینترنت جستجو کردم، دیدم چند خبر در مورد گرانی گاز هست... مطمئن شدم که قبض درسته!

یعنی شروع کردم از بالای جمهوری اسلامی تا اون کنتورخونی که کنتور رو قرائت کرده فحش دادن!!
مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر اون، مرگ بر اون یکی...
گاز و برق و... مفت تمام شد!
شش میلیون یارانه دادن، تلافیش رو درآوردن!
به خانم گفتم بچه رو بردار برو خونه مامانت، من هم خونه مامانم!!
بچه تلویزیون رو روشن کرد، داد زدم خاموش کن! تلویزیون جمهوری اسلامی دیگه ممنوع! من فردا ماهواره میارم، فقط میزنید اَنترنشنال!
تصمیم جدی گرفتم که سیگاری و شاید معتاد بشم!
خلاصه که اعصاب خرد، ... غوغایی شد!
داشتم میرفتم بیرون، دم در، کنتور رو نگاه کردم، دیدم اون کنتورخون سهنقطه قدش کوتاه بوده، 15000 رو کامل ندیده، 16000 زده... با این حساب مبلغ کمتر از ماه قبل خواهد شد؛ کمتر از ۲۰۰ هزار تومان.
آمدم بالا، با یک شور و شعفی داد میزدم: درود بر جمهوری اسلامی!
مرگ بر کنتورخون! مرگ بر بیسواد قدکوتوله!
جدا از شوخیهاش، اتفاق کاملاً واقعی بود و احساس میکنم یک آزمایش بود... فقط برای لحظاتی مبلغ واقعی فقط یک قبض رو نشونمون دادن! اگر مبلغ برق و گاز و... حقیقی و بدون یارانه بود (مثل همه کشورها) آیا باز هم بر سر اعتقادات خودمون میموندیم!؟
دشمن نقطه قوت جمهوری اسلامی و نقطه ضعف انسانها را خوب تشخیص داده...
اصول رانندگی!
معتقدم در رانندگی باید از سه نوع راننده ترسید: ۱- جوانان به دلیل رفتارهای هیجانی ۲- خانمها به دلیل احتیاط بیش از حد و عدم توجه به اطراف ۳- پیرمردها به دلیل کندی بیش از حد!
فقط در کنار رانندگان میانسال با خیال راحت برانید...
یک هدف والا

دارم کمکم به این نتیجه میرسم که یکی از اهداف مهم خلقت، زنده کردن مردم است:
آیه ۳۲ مائده:
مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًاۚ
هر کس کسى را -جز به قصاص قتل، یا [به کیفر] فسادى در زمین- بکشد، چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد. و هر کس کسى را زنده بدارد، چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است...
زیبایی طلوع
صبح شما در ۲۹ بهمن ۱۴۰۴ بهخیر!
ای کاش میشد زیبایی طلوع امروز رو با شما تقسیم کنم:
نشستهام رو به طلوع و در حالی که صدای پرندهها با صدای دعای عهد که هر روز صبح در شهر میپیچه ترکیب شده، کارها رو انجام میدم و بالا آمدن خورشید رو نظاره میکنم:

محافظ برق
آمدن کنتور رو هوشمند کردن، تا برق وصل شد، شوفاژ که تنها دستگاه خانه ما بود که محافظ برق نداشت، سوخت و چند صد هزار تومان خرج تعمیر شد :(
همین حالا بررسی کنید، اگر فقط یک دستگاه بدون محافظ برق در خانه دارید، محافظ بگذارید؛ نوسان برق بوردهای ضعیف را میسوزاند.
حُسن فعلی و حُسن فاعلی
شرط پذیرش اعمال، حُسن فعلی و حُسن فاعلی است؛ یعنی «کار خوب از انسان خوب».

